mentoring

přednášky

strategický audit

úvod

kontakt

časté otázky

časté

otázky

business

mentoring

přednášky

workshopy

strategický

audit

podnikání

strategista

obecně

business mentoring

Co to vlastně ten mentoring je?

Mentoring je především předávání zkušeností, v mém případě zkušeností z podnikání. Mentor je někdo, kdo si už prošel cestu, na kterou se vy teprve chystáte vydat. Proto se s vámi podělí o přínosné rady a pomůže vám ušetřit peníze a čas. Doporučí vám, na koho se obrátit nebo jak řešit různé situace. Ukáže vám různé cesty k vašemu cíli. A dodá vám odvahu a nadšení se tím vším probojovat.

Kdy se pro mě mentoring hodí?

Když máte svůj projekt, značku, firmu, podnikání nebo o tom teprve přemýšlíte. Mentor není jen pro ty, kterým firma už jede. Má co nabídnout i těm, kterým nápad zatím leží v šuplíku.

Nikdy jsem mentora neměl/a, vadí to?
Nevadí. Pracovat s mentorem nevyžaduje žádné speciální znalosti nebo vzdělání. Potřebujete jen odhodlání pustit se do změn a dostatek času. Počítejte, že na 1 hodinu mentoringu připadají zhruba 2-3 hodiny vašeho času.
Chci vyřešit konkrétní problém v podnikání, pomůže mi mentoring?
Ano, s klienty běžně probíráme konkrétní věci, které potřebují vyřešit. Může se jednat třeba o kontrolu správného nastavení marže, nalezení efektivního způsobu skladování zboží, zavedení marketingového plánu do firmy nebo o cokoli jiného z oblasti podnikání, s čím si nevíte rady.
Mám super nápad na nový produkt, ale nikdy jsem nepodnikal/a. K čemu mi mentor bude?
To je ideální příležitost pro spolupráci s mentorem. Z pozice člověka s mnoha lety zkušeností s vámi mentor probere celý projekt a dá vám zpětnou vazbu k tomu, co jste vymysleli. Poradí vám, čemu se vyhnout a co naopak udělat. Doporučí způsoby, jak váš nápad otestovat, abyste zbytečně nevyhodili peníze za neprodejné zboží. Řekne vám, do čeho produkt zabalit, jak si vybrat dobrou tiskárnu, kde hledat první zákazníky a spoustu dalších užitečných tipů.
Co když si chci jen promluvit s někým, kdo rozumí podnikání?
Mentoring se hodí i na tento případ. 80 % mých klientů říká, že si nemá o podnikání s kým promluvit a že jim pomáhá s někým sdílet všechny obavy, úspěchy a další zážitky spojené s podnikáním. Mentor vám dodá odhodlání pokračovat, nakopne vás a znovu ve vás probudí nadšení něco dokázat.
Jak vypadá spolupráce s vámi?
Před začátkem spolupráce si zavoláme a zjistíme, co přesně chcete řešit. Podle toho si pak domluvíme hodinový rozsah. Před každým setkáním ode mě dostanete přehled toho, co si máte připravit, abychom se mohli bavit maximálně konkrétně a efektivně. Užitečné je si během schůzky dělat poznámky, abyste se k nim později mohli vrátit.
Jsem z druhého konce republiky, můžete mi dělat mentora i tak?
Ano, mám vyzkoušené, že mentoring funguje i vzdáleně, tedy prostřednictvím videohovoru nebo telefonátu. Pokud máte raději osobní kontakt nebo chcete na chvíli změnit prostředí, můžeme se potkat v kanceláři v Mladé Boleslavi.

Máte ještě jiný dotaz? Ozvěte se mi.

přednášky workshopy

Jaký je rozdíl mezi přednáškou a workshopem?
Na přednášce účastníci především poslouchají informace, které jim chci předat. Účastníci se nemusí zapojovat, důležitý je jen zájem se něco nového dozvědět. Během přednášky dávám vždy dostatek příkladů a vysvětlení, aby měl každý možnost pochopit, o čem je řeč.

Workshop je vedený aktivně, účastníci dostávají průběžné úkoly, které rovnou na místě plní. Na konci si tak odnesou nejen nové znalosti, ale také konkrétní body, které můžou okamžitě využít v praxi. Každý účastník dostane pracovní list, kde najde všechny úkoly pohromadě.

Bojím se, že na přednášce nebudu rozumět všem odborným termínům. Musím si dopředu nějaké nastudovat?
Nemusíte. Zásadně nemluvím v složitých nebo velmi odborných termínech a snažím se používat české názvy. Chci, abyste všemu rozuměli a vše pochopili.
Máme firmu v Plzni, přijedete i k nám?
Jistě, ráda dorazím přímo tam, kde potřebujete přednášku uspořádat. Maximální počet účastníků je 20. K ceně přednášky připočítejte, prosím, ještě náklady na cestu k vám.
Můžu si zaplatit přednášku nebo workshop sám pro sebe?
Ano, i to je možné, všechna školení lze objednat individuálně.
Kolik to stojí?

Přednášky jsou zpoplatněné dle hodinové sazby a nákladů na cestu. Délku každého školení najdete na stránce s nabídkou vystoupení.

Workshop "Business plán" je přesně pro mě, když:

Chci rozjet vlastní podnikání a potřebuju dát svým myšlenkám jasnou formu.
Mám za úkol vytvořit business plán a vůbec nevím, jak na to.

Přednáška "Jak uvést značku na trh" je přesně pro mě, když:

Plánuju začít podnikat a nevím, jak svou značku dostat mezi lidi.
Mám už vlastní značku a zákazníky, ale chci se stát známější.

Workshop "Cenotvorba pro začínající podnikatele" je přesně pro mě, když:
Nevím jistě, jestli mám správně nastavené ceny.
Hodně prodávám, ale na účtu mi pořád skoro nic nezbývá.
Přednáška "9 nejčastějších chyb v podnikání" je přesně pro mě, když:
Firma se mi rozjela, ale zisk neodpovídá vynaloženému úsilí.
Potřebuju se podívat na své podnikání s odstupem a zjistit, jestli někde nedělám chyby.
Přednáška "Základy PR pro podnikatele" je přesně pro mě, když:
Potřebuju základní přehled o možnostech a nástrojích PR.
Chci začít s PR ve vlastní firmě a zajímá mě, jaké nástroje z vlastních zdrojů můžu využít.
Workshop "Jak sestavit marketingový plán" je přesně pro mě, když:
Založil/a jsem si novou firmu nebo startup a chci vytvořit první marketingový plán.
Mám malou značku, vše si řídím sám/sama a potřebuju rozjet marketing.
Přednáška "Offline kanály v marketingu" je přesně pro mě, když:
Dělám jen online kampaně a potřebuju se dozvědět co nejvíce o offline kanálech.
Připravuju v práci kompletní komunikační strategii a chci vědět, jak do ní smysluplně zapojit offline.
Přednáška "Tři zásady účinného marketingu" je přesně pro mě, když:
Začínáme v naší firmě budovat marketingové oddělení a já se o něj budu na začátku starat.
Na pracovních poradách řešíme marketing, ale mně chybí více znalostí v tomto oboru.
Zajímá mě školení na jiné téma, než nabízíte. Můžeme se domluvit?
Ano, pokud chcete školení na jiné téma, než mám ve standardní nabídce, můžu ho pro vás po vzájemné dohodě připravit. Bude to stát 20.000 Kč + hodinovou sazbu 1.800 Kč + cestovné.

Máte ještě jiný dotaz? Ozvěte se mi.

strategický audit podnikání

Podle čeho provádíte strategický audit podnikání?
Používám vlastní kontrolní seznam otázek, který vychází z mnoha let zkušeností ve vlastní firmě i z firem mých klientů. Seznam je rozdělený do 8 modulů a obsahuje více než 150 otázek. Zahrnuje oblast obchodu, zákazníků, financí, marketingu, logistiky, organizace, business developmentu a osobní motivace k podnikání. Pro každého klienta doplňuju další individuální otázky, abychom pokryli všechna specifika jeho firmy nebo oboru.
Proč se jmenuje strategický?
Audit se dívá na firmu jako na celek, analyzuje stávající situaci, definuje silná a slabá místa. Může tak odhalit skryté překážky ve vašem podnikání – nefunkční logistiku, neefektivní zaměstnance, špatně nastavené ceny. Během auditu často přijdeme na nevyužité možnosti nebo příležitosti pro další rozvoj, jako třeba rozšíření nabídky nebo nový segment zákazníků. Na základě výsledků můžete upravit celkovou strategii pro další fungování vaší firmy.
Jak moc se musím během auditu zapojovat?
Budu od vás potřebovat několik hodin vašeho času na hloubkový rozhovor. Pokud to bude vhodné a budete souhlasit, na pár hodin se podívám k vám na provozovnu nebo vás doprovodím na setkání se zákazníky. Počítejte, že si na audit musíte vyhradit 10-15 hodin času.
Co všechno zahrnuje vypracování strategie na míru?
Zahrnuje audit podnikání, hloubkový rozhovor, stanovení cílů, analýzu stavu firmy, nastudování dodaných podkladů a samotnou tvorbu strategie.
Když budu mít připravenou strategii, tak co s ní dál? Obávám se, že to bude jen další dokument, který založím a nevyužiju.
Toho se bát nemusíte. Součástí strategie je seznam konkrétních kroků a úkolů, které potřebujete udělat, abyste dosáhli vytyčeného cíle. Tyto kroky jsou rozplánované do časového harmonogramu, takového „jízdního řádu“, podle kterého si rozvrhnete práci.
Je na přípravu strategie opravdu potřeba 75 hodin práce? Nešlo by to udělat za kratší dobu?
Příprava strategie dle mých zkušeností zabere opravdu celých 75 hodin. Příprava strategie zahrnuje audit podnikání, hloubkový rozhovor, stanovení cílů, analýzu stavu firmy, nastudování vámi dodaných podkladů, dodatečné rešerše a samotnou tvorbu strategie. Často chci vidět také vaše podnikání v akci a jezdím se podívat na prodejnu, do skladu nebo vás doprovázím na jednání se zákazníky.

Máte ještě jiný dotaz? Ozvěte se mi.

strategista obecně

Co vlastně děláte?
Konzultuju strategie pro značky a firmy. Spolu s vámi hledám možnosti, jak váš projekt lépe nastavit a vydělat více peněz. Chci, abyste s vaším nápadem uspěli a dosáhli cíle, se kterým jste do podnikání šli.
V čem spočívá ten čerstvý pohled na podnikání?
Je to především pohled zvenčí od nezávislého člověka. Od někoho, kdo vidí souvislosti, potenciál rozvoje, nutnost změn nebo nejlepší zapojení aktuálních trendů. Když podnikáte už několik let, nevyhnutelně se do své práce ponoříte a už ji prostě nevidíte s odstupem. Můj přínos spočívá v tom, že vám dokážu pohled zvenčí poskytnout a vy se tak dokážete na svou firmu podívat objektivně a vidět opravdový stav.
Proč bych si měl/a vybrat zrovna vás?

Protože dostanete konkrétní rady, které dokážete využít v praxi a které přinesou výsledky. Ať je vaše podnikatelská situace jakákoliv, věřím, že vždy lze najít vhodné řešení. Hodně analyzuju a hledám nejlepší možné řešení s ohledem na váš rozpočet. K práci přistupuju konstruktivně a optimisticky a dokážu vás nadchnout k dalšímu rozvoji vašeho projektu. Ostatně nejlepší bude, když mi zavoláte a nezávazně si o vašem podnikání promluvíme.

Jaké máte zkušenosti s podnikáním?
V podnikání jsem úplně od mala, moje rodina se mu věnuje už přes 30 let. V naší firmě jsem za 10 let práce nabrala rozmanité zkušenosti, a proto dokážu navrhnout řešení pro všechny situace. Jako freelancer pracuju od roku 2018 a mám za sebou několik desítek klientů z různých oborů. Moji pracovní historii si můžete prohlédnout na LinkedIn profilu.
Mám špatnou zkušenost s konzultanty a různými kouči, stálo mě to hodně peněz a nebyl z toho žádný užitek. Jak vím, že tohle bude stát za to?

Odpověď je jednoduchá – nevíte. Vždycky jde hlavně o důvěru, kterou ke mně máte. Proto si s vámi chci nejdříve zavolat, vy mi popíšete vaše podnikání a co potřebujete řešit. Porovnáme vzájemná očekávání a zjistíme, jestli má smysl jít do placené spolupráce.
Už během pár desítek minut telefonátu dokážete poznat, jestli se vám líbí můj způsob práce a přístup k řešení problémů.
Ideální způsob, jak si vyzkoušet spolupráci, je mentoring. Během 4 hodin mentoringu máme dostatek prostoru se hlouběji ponořit do vašeho podnikání a posunout ho dál.

Proč chcete platbu předem?
Protože všechny mé služby jsou poskytované zcela individuálně. Ve chvíli, kdy se domluvíme na spolupráci, začnu si dělat přípravu k vaší firmě. Chci být na naše setkání důkladně připravená, abychom se mohli bavit maximálně konkrétně a efektivně. Projdu váš web, e-shop, sociální sítě, videa, rozhovory v médiích, přečtu podklady, které mi pošlete. K tomu se občas přidají další související rešerše, například vaší konkurence a oboru. Nemohla bych tomu věnovat tolik hodin, pokud nemám jistotu, že o moje služby opravdu stojíte a jste ochotni je zaplatit.
Potřebuju ještě něco jiného, než standardně nabízíte. Kolik si účtujete za hodinu?
Základní hodinová sazba je 1.800 Kč. Pokud by se jednalo o spolupráci ve větším rozsahu, domluvíme si cenu přímo na míru vašemu projektu.
Máte nějaké reference?

pošlete mi dotaz

nebo se můžeme rovnou sejít