Chcete získat práci snů? Plánujete přejít do jiného oboru? Během cesty za novou pozicí musíte počítat s celou řadou překážek. Tou první bude zkontrolovat a aktualizovat životopis. Tento čas můžete rovnou využít pro zdokonalení vaší prezentace. Vyplatí se vám to.


Z vlastní praxe vím, že jen podle estetické úrovně životopisu se nedá dopředu nic usuzovat. Proto je dobré domluvit si telefonický nebo osobní pohovor s každým zájemcem, u kterého tušíte potenciál. Osvícený personalista si uvědomuje, že se ten nejšikovnější člověk může skrývat i za špatným životopis. A ten oslnivý kandidát s naleštěným CV a skvělým osobním PR může být lempl a čeká ho vyhazov ve zkušební době.

Personalista má při náborů lidí jen omezený čas, který může životopisům věnovat. Nejvíce se to týká žádaných firem a populárních startupů, kde by „chtěl pracovat každý“. Tam nemůžete čekat, že by vašemu životopisu někdo věnoval více než pár minut a musíte se na to připravit. Vylepšit CV vám může jedině pomoci, je to vaše vizitka, kterou se na dálku prezentujete neznámým lidem.

Připravila jsem si pro vás pár tipů, jak si jednoduše upravit životopis a otevřít si dveře k novým možnostem:

1/ Jasně a stručně

CV by mělo být přehledné a strukturované. Rozdělte životopis do bloků: kontaktní údaje, pracovní zkušenosti, vzdělání, dovednosti, jazykové znalosti a další. Jedna stránka je pro získání přehledu úplně dostačující. Jestli vám schází inspirace, vygooglete si vzorové životopisy. Mimo to existuje spousta volně dostupných šablon, podle kterých si dokument  upravíte.

2/ Přehledný popis pozic

Na první pohled musí být vidět, kde jste pracovali a jaká byla vaše pozice. Někteří kandidáti vypíchnou jen jméno zaměstnavatele, ale už neuvedou, jaký post zastávali.

3/ Práce s náplní práce

Zamyslete se, jak odprezentovat, co jste v předchozím zaměstnání dělali. Do kolonky s popisem práce v CV není dobré jen tupě opisovat údaje z pracovní smlouvy nebo starého inzerátu. Uvádějte ale hlavně to, co je relevantní pro pozice, kam se hlásíte. Pokud chcete být event manager, zdůrazněte, že jste organizovali akce, ne že jste byli skvělým asistentem. Možná si budete muset připravit více životopisů, aby odpovídaly různým firmách, které oslovujete. Podrobněji vše rozepište do profilu na LinkedInu, najdete tam na to dostatek prostoru.

4/ Orientace na výsledky

Zdůrazněte všechny vaše pracovní úspěchy. Nasmlouvali jste deset nových dodavatelů. Marketingové oddělení pod vaším vedením o 5 % zvýšilo dosah facebookových kampaní. Launch nového produktu byl podpořeným neplaceným mediálním zásahem v hodnotě 1,5 milionu korun. Otrocký soupis činností není ukázkou vaší multifunkčnosti, ale spíše ukazatel chybějících výsledků.

5/ Ukázka vaší osobnosti

Váš životopis by měl ideálně na první pohled odrážet vaši osobnost. Milujete barvy a jste kreativní? Jste technický typ? Dáváte přednost tradicím nebo si frčíte na technologických novinkách? Věřte tomu nebo ne, ale to vše se dá v CV ukázat. Věnujte tomu trochu péče, prozkoumejte možnosti – pomůže vám třeba i nabídka šablon v Canvě nebo Pages.

© Kateřina Hráská / Strategista.cz

Nové články na váš
e-mail

Vaše data jsou u mně v bezpečí. Z newsletteru se můžete kdykoliv odhlásit.

Kontakt

Strategista
420 732 402 936
vas@strategista.cz

IČ: 07543506
Nejsem plátce DPH

Web vytvořila Hedviga Nosáľová